مراحل تولید مولتی مدیای خودرو شاهین

مراحل تولید مولتی مدیای خودرو شاهین




تاریخ : 1400/07/14

      پرینت این صفحه  




خلاصه مطلب: در دنیای امروز وجود سیستم های چند رسانه ای داخل خودرو برای سرگرمی ، ناوبری و جمع آوری اطلاعات حیاتی میباشد است. سیستم چند رسانه ای داخل خودرو شامل انواع مختلفی از دستگاه های الکترونیکی است که وظیفه آن انتقال اطلاعات و سرگرم کردن کاربر نهایی میباشد . فرایند تولید و تضمین کیفیت این محصولات بسیار پیچیده و تخصصی است که در زیر به طور مختصر این فرایند را توضیح میدهیم

اولین مرحله خط تولید طراحی مدار های PCB دستگاه مولتی مدیا میباشد  . این مرحله حساس ترین و یکی از تخصصی ترین بخش های تولید دستگاه میباشد و در کیفیت نهایی محصول تاثیر چشمگیری دارد .

در فاز طراحی علاوه بر عملکر بی نقص سیستم ها به موارد دیگری از جمله کوچک بودن و ماژولار بودن مدار ها و مقاوم بودن مدار در برابر لرزش و ضربه باید توجه کرد .

پس از طراحی و چاپ برد های PCB ، فونداسیون اولیه برای تولید سخت افزار محصول نهایی در اختیار مهندسان قرار میگیرد . در مرحله بعدی این برد های خام برای اتصال قطعات SMD  وارد دستگاهی به نام Pick And Place میشوند .

این مرحله از کار در اتاق های کاملا ایزوله  و خالی از گرد و غبار باید انجام شود (clean room) و مهندسین برای انجام این بخش از تولید باید روپوش ها و کلاه های مخصوص به تن کنند تا هیچ گونه آلودگی وارد دستگاه نشود .

 

دستگاه  Pick And Place طی برنامه ای که مهندسان به آن داده اند قطعات کوچک را به صورت اتوماتیک روی برد قرار میدهد و در پایان قطعات برای جوش خوردن به  برد PCB وارد دستگاه اجاق شده و به مدت مشخص در دمای بالا به برد اصلی جوش میخورند .

در مرحله بعدی خط تولید برد های PCB برای قرار گیری قطعات بزرگ تر وارد خط تولید شماره 2 کارخانه میشوند . در این خط مهندسان قطعات بزرگ تر را به صورت دستی به مدار جوش میدهند .

به صورت هم زمان در خط دیگر کلید ها و بدنه دستگاه مولتی مدیا سر هم شده و در نهایت بعد از تست اولیه مدار ، بنده دستگاه روی مدار نصب میشود .

در نهایت سیستم عامل یا shell روی سخت افزار نصب شده و جهت  انجام تست ها و کنترل کیفیت تحویل واحد  تضمین  کیفیت میشود .